Senioridræt

Mix - Senior

Det er vigtigt at have afslappet tøj på , som man kan bevæge sig i, men det behøver absolut ikke at være den nyeste model indenfor  sportstøj. Det er nødvendigt med indendørs sko. Der er mulighed for omklædning og bad i hallen.

Aktiviteter efter den fælles opvarmning og styrketræning kan fx være badminton, skumtennis, bordtennis, bowls, tæppecurling, hockey, ringo, høvdingebold eller forskellige andre lege og øvelser, som vi finder på hen ad vejen.

Som trænere for Mix - Senior, er der 3 ting, som er vigtige for os, nemlig:

1.  Styrketræning er meget vigtigt, fordi den giver så mange gevinster. Vi får større styrke til hverdagens udfordringer. Vi øger vores forbrænding – også i hvile, dvs. vi kan tillade os at spise lidt mere. Vi styrker vores knogler, hvilket er et effektivt våben imod knogleskørhed. Vi forebygger skader og smerter, og vi forbedrer vores kropsholdning. Derfor styrketræner vi hver gang!
  2.  Det skal være sjovt at dyrke sport – vi må meget gerne få grinet lidt! Så derfor laver vi også nogle fjollede ting ind imellem, som får smilet frem på læberne.
  3.  Det sociale samvær er også meget vigtigt! – så derfor nyder vi Stigs kaffe/te og franskbrød efter træning, og vi får en hyggelig snak efter strabadserne.

Hele sæsonen koster 450 kr, som betales via hjemmesiden under Senioridræt.
Start: torsdag d. 7/9 2023 (slut 25/4-24)

Kontingentregler:
Alle seniorer har ret til at prøvetræne 3 gange i Mix - Senior, inden kontingentet betales.
Der betales for en hel sæson. Ved opstart efter nytår betales for en halv sæson.
Idrætsudøvere som stopper midt i en sæson pga. sygdom eller langvarige skader, kan anmode udvalget om at få en del af kontingentet tilbagebetalt.

Flemming og Hanne

Vandgymnastik for 50+

TRÆNING i vand har mange fordele, idet opdriften kan hjælpe med at gøre bevægelserne lettere, således at belastningen på led og knogler nedsættes betydeligt.

Gennem øvelser og leg gennemarbejdes kroppens muskler og led på en blid måde, og der arbejdes ligeledes med konditionstræning, udholdenhed og balance.

Vandgymnastik er velegnet for deltagere med lettere funktionsproblemer pga. slidgigt, dårlig ryg eller overvægt.

Efter 40 minutters træning vil der være afslapning i det varme bassin og evt. lidt massagebobler. Efterfølgende er der mulighed for at benytte dampbad og sauna.

Man behøver ikke at kunne svømme, for at deltage på holdet!

HVORNÅR: Mandage kl. 10 – 11
HVOR: Svømmehallen i Forum Faaborg
HVEM: Alle kvinder og mænd over 50 år.
PRIS: 520,- kr.
OBS! Da hallejen i svømmehallen er meget dyrere end i Bøgebjerghallen, er det desværre ikke muligt at benytte Multikontingent i denne idrætsgren.
START: mandag d. 8/1 2024 (slut 28/5 2024)
INSTRUKTØR: Frederik Klingenberg Jessen
TILMELDING FØR START: på hjemmesiden www.boegebjerg-if.dk under Senioridræt. Tilmelding er vigtig, idet der max er 30 pladser på holdet.

Naturtræning

Naturtræning er en gåtur i naturen, hvor man nyder den friske luft og bruger alle sine sanser. Undervejs vil der være indlagt forskellige aktiviteter, hvor der trænes balance, opmærksomhed, koordination, kondition og styrke  -  og vigtigst af alt er, at det også er sjovt undervejs! Det er træning med mild til moderat intensitet, og det hele foregår i et fællesskab med plads til den enkelte.

Det har vist sig, at Naturtræning har en positiv effekt på folk, der fx er stressramte, lider af depression eller mennesker med kroniske sygdomme inde på livet.

Hele sæsonen koster 250 kr, som betales via hjemmesiden under Senioridræt.
Start 20/2 2024 kl. 10 ved P-plads i Pipstorn Skov (slut 28/5 2024)

Nærmere oplysninger: Hanne Borup tlf. 2347 1155

Du skal være oprettet som medlem
for at kunne tilmelde dig hold.

Men ikke hvis du er oprettet i forvejen.

Opret nyt medlem

Formand: